.

Mercuri International ontwikkelt individuele programma’s voor uw bedrijf, uw doelgroepen, producten en diensten – kortom: commerciële opleiding, salestrainingen, coaching en leertrajecten op maat gekoppeld aan de salesrealiteit van uw bedrijf. We trainen en leiden uw sales medewerkers op door middel van klassieke face-to-face trainingen met onze salestrainers, maar ook door middel van blended learning trajecten en met virtuele trainingen en webinars – afhankelijk van welke methoden en manier van leren het meest geschikt zijn voor een bepaald onderwerp. Leiderschap op afstand is met name interessant voor corporate leiderschap, management en salesmanagers.

Salestraining

Wij leveren hoogwaardige leeroplossingen die specifiek zijn afgestemd op uw behoeften, zodat u succesvolle salesteams kunt vormen en uw bedrijf kunt laten groeien.

Of het nu standaard of op maat gemaakt is, door de deelnemer gestuurd of geleid door onze ervaren trainers – wij creëren geavanceerde innovatieve leeroplossingen, specifiek afgestemd op uw behoeften.

Salestraining: welke vaardigheden moeten salesmedewerkers trainen?

De salesconsultants en salestrainers van Mercuri International werken samen met uw klanten om op maat gemaakte trainingsconcepten en leertrajecten te ontwikkelen – zowel voor kleinere salesteams als voor grote en internationaal actieve salesorganisaties. We vertrouwen op een mix van beproefde klassieke methoden met moderne digitale tools en technieken in onze salestrainingen.

Tegenwoordig opereren veel bedrijven als het ware in ‘verzadigde markten’ met toenemende en bijna vergelijkbare productkwaliteit van de concurrentie en toenemende prijstransparantie. Dit maakt het des te noodzakelijker om uw bedrijf positief te onderscheiden van de concurrentie. De salesmedewerkers, de buitendienst, oftewel elke individuele verkoper of medewerker met klantcontact hebben daarom een ​​bijzonder belangrijke rol. Deze commerciële rollen met te bijbehorende taken moet systematisch, regelmatig en enthousiast worden getraind in salestrainingen.

Naast het klassieke “salesvak” besteedt Mercuri International in de salestrainingen ook aandacht aan persoonlijkheid, gedrag en nieuwe technologieën en tools

De volgende factoren zijn voor ons bijzonder belangrijk:

  • Strategische en systematische aanpak in sales.
  • Individuele en voordeelgerichte klantbenadering.
  • Storytelling in sales met bijzondere salesverhalen.
  • Verkoop van resultaatgerichte en meetbare toegevoegde waarde.
  • Professionele afhandeling van bezwaren en klachten.
  • Vasthoudendheid en onderhandelingsvaardigheden bij prijsonderhandelingen.
  • Remote selling en social selling via digitale kanalen.

Ontdek vrijblijvend hoe wij uw bedrijf kunnen helpen met individuele en internationale salestrainingen.


Mercuri International biedt een unieke flexibele aanpak die bestaat uit een leerplatform van de nieuwe generatie, een uitgebreide off-the-shelf content bibliotheek en boeiende op maat gemaakte content. Met onze geïntegreerde leerervaring krijgt u een kosten- en tijdefficiënte manier van leren. Het integreert gemakkelijk in uw bestaande tools om de ervaring van de eindgebruiker te vergemakkelijken.

Uitdagingen voor moderne salesorganisaties

Moderne salesorganisaties moeten nieuwe klanten werven, het klantenbestand uitbreiden en behouden, nieuwe producten op de markt brengen en upselling-strategieën succesvol implementeren. In de dagelijkse praktijk van de verkoper gaat het er dus om klanten keer op keer en van de lange termijn te overtuigen van de eigen onderneming en salesdeals te realiseren. Het maakt niet uit hoezeer de business van een bedrijf en zijn markt veranderen en zich ontwikkelen: het is duidelijk dat sales met zijn fundamentele taken een van de belangrijkste sleutels tot zakelijk succes zal blijven.

Om toekomstbestendig te blijven, moeten salesteams bereid zijn om hun communicatie- en salessuccessen continu te monitoren en te analyseren, gedragspatronen te herzien, aan te passen en indien nodig verder te ontwikkelen. Daarbij dienen zowel de kwaliteit als de kwantiteit, en vooral de regie van de salesactiviteiten, kritischer te worden bekeken.

De meest waardevolle bron in de verkoop blijft de actieve salestijd (AST). Dit is de kostbare tijd die de salesmedewerker op locatie, virtueel of aan de telefoon met de klant doorbrengt. Hoe lager het is, hoe lager de directe invloed van de sales medewerkers op de klant. Des te belangrijker is het dan om in de resterende tijd de juiste klanten en contacten in de juiste kwaliteit aan te spreken en te bezoeken – hetzij F2F of virtueel.

De salestrainers van Mercuri International ondersteunen uw sales medewerkers bij deze taken: Wij helpen uw sales bij het analyseren, bijsturen en optimaliseren van salesactiviteiten en het implementeren van de nieuwe hybride salesmogelijkheden, waarbij online en offline bezoeken verstandig worden gecombineerd. We leiden uw medewerkers op om de gestelde salesdoelen efficiënt en betrouwbaar te behalen.

Succesfactoren voor training door salestrainers van Mercuri International

Tegen de achtergrond van jarenlange ervaring in Sales Training en  Sales Excellence van grotere en kleinere salesorganisaties, vertrouwt Mercuri International op de volgende succesfactoren voor salestraining:

  • Mercuri maakt alleen gebruik van ervaren, vaste salestrainers die zelf regelmatig bijgeschoold worden en nieuwe werkwijzen leren. Op deze manier weten Mercuri-trainers hoe ze nieuwe salesvaardigheden overbrengen aan hun deelnemers en klanten.
  • Naast het overdragen van theoretische kennis is vooral de praktische relevantie van belang voor de salestrainers van Mercuri. Concrete toepassing in de praktijk is een belangrijke factor voor een duurzaam succesvolle salestraining.
  • Bij het opzetten van de leertrajecten en het plannen van de training integreren de Mercuri-trainers de individuele salesdoelen en de relevante salesprocessen van de klant.
  • Mercuri werkt met een gevarieerde mix van verschillende methoden in het kader van virtuele en digitale trainingstrajecten en met blended learning-concepten. Op deze manier komen we tegemoet aan de individuele behoeften van de deelnemers en zorgen we voor blijvend leersucces.
  • Mercuri besteedt bij het voorbereiden van de salestrainingen altijd aandacht aan de meetbaarheid van het succes van de training: hier richten we ons op het meten van concrete salessuccessen volgens het Kirkpatrick-model.
  • Als vervolg op de workshops en salestrainingen biedt Mercuri International de systematische uitwisseling van ervaringen en, indien gewenst, themagerichte en individuele coaching.

In een persoonlijk gesprek informeren wij u graag uitgebreid over onze trainingsconcepten, salestrainingen en coaching van Mercuri International.

Salestraining: voor wie zijn wij de juiste partner?

Mercuri is de juiste partner voor u als u het succes van uw salesafdeling duurzaam wilt verbeteren, vooral in B2B-sales. Onze salestrainers laten niet alleen een ‘frisse wind’ op uw afdelingen waaien, ze gaan naar de basis, nemen individueel het hele salesproces van uw bedrijf onder de loep en betrekken ook actief het management bij dit proces.

  • Grote bedrijven en organisaties met een groot aantal salesteams verspreid over meerdere locaties profiteren met name van ons individuele en modulaire trainingsconcept en een groot team van ervaren salestrainers in meer dan 20 landen.
  • Salesafdelingen die een succesvolle start willen maken met de mogelijkheden van digitalisering in de sales, profiteren van individueel aangepaste modules en leertrajecten over precies deze thema’s.
  • Bedrijven die hun salesproces willen herzien, profiteren in het algemeen van de combinatie van onze vaardigheden op het gebied van salesadvies, strategieontwikkeling en salestraining.
  • HR- en salesafdelingen profiteren samen van onze aanpak dat training niet alleen de sales medewerker vooruit moet helpen, maar het hele team en daarmee het bedrijf.

Onze kracht ligt in grote en complexe opleidingsprojecten die bijzondere eisen stellen aan projectmanagement en individuele opleidingsinhoud.

Welke vormen van salestraining biedt/biedt Mercuri International aan?

Virtuele, digitale en face-to-face trajecten. 
Coaching is een effectief instrument voor de individuele ontwikkeling van medewerkers.

Waar biedt Mercuri zijn salestrainingen aan?

Wij bieden onze verkooptrainingen zowel digitaal als face-to-face trainingen op locatie aan en komen waar u maar wilt. 
Wij geven verkooptrainingen in Nederland, België en Luxemburg aan met ons Benelux team. Hiernaast hebben we collega’s die wij in meer dan 3o talen kunnen inzetten in o.a. Bulgarije, Canada, China, Hong Kong en Shanghai, Kroatië
Tsjechische Republiek, Egypte, Estland, Finland, Filippijnen, Frankrijk, Denemarken, Duitsland, Griekenland, Hongarije, Ierland, India, Bangalore, Pune, Mumbai en Chennai, Indonesië, Italië, Japan, Korea, Letland, Litouwen, Malaysië, Noorwegen, Oekraïne, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Rusland, Servië, Singapore, Slowakije, Slovenië, Spanje, Thailand, VAE – Dubai, Vietnam, Zuid-afrika, Zweden, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Dallas en Tampa, Zwitserland.

Waarom internationale salestraining?

Lange tijd was verkooptraining een lokale taak. 
In de loop van de globalisering geven echter steeds meer bedrijven nu ook internationale trainingsprogramma’s voor hun verkoop team.. 
Is dit slechts een trend die na verloop van tijd zal stoppen, of is het een groot strategisch initiatief dat nieuwe kansen biedt om de verkoop naar een hoger niveau te tillen?
Wereldwijd actieve klanten, key accounts, moeten en moeten met een uniforme verkoopaanpak worden geholpen. 
Producten en diensten zijn tegenwoordig veelal internationaal georiënteerd en worden met dezelfde argumenten aan vergelijkbare doelgroepen in verschillende landen verkocht. 
Als sales met een uniforme terminologie en aanpak werkt, kunnen centrale marketing- en waarde propositie concepten voor individuele producten of klantgroepen, beproefde modellen, beproefde procedures en relevante informatie gemakkelijker worden gecommuniceerd en succesvol worden geïmplementeerd .

Een internationaal afgestemd trainingsprogramma zorgt precies voor deze aspecten. 
Iedereen in sales (en marketing) spreekt dezelfde “taal”, begrijpt marketingstrategieën beter en kan belangrijke informatie sneller en gerichter overbrengen . 
Geïsoleerde lokale opleiding initiatieven kunnen niet aan deze eisen voldoen en zijn hoogstens geschikt voor basisvaardigheden (bv. communicatie, timemanagement).

Hoe kan salestraining duurzaam worden gemaakt?

Managers spelen de sleutelrol bij duurzaamheid en daarom moeten ze altijd actief betrokken zijn bij ontwikkel trajecten. 
Na afloop van de bijeenkomsten zorgen zij ervoor dat hun medewerkers het geleerde in de praktijk toepassen, bijvoorbeeld door middel van coaching. 
Het regelmatig (virtueel) uitwisselen van ervaringen is een andere belangrijke bouwsteen. 
Leertesten zijn een ander belangrijk element.

Werken virtuele trainingssessies echt?

Virtuele trainingen zijn inmiddels ingeburgerd en vormen een uitstekende mogelijkheid om medewerkers gericht verder te ontwikkelen.

Zeker bij Remote selling, oftewel verkopen op afstand, zijn ze een must! 
Mercuri heeft sinds 2020 met succes meer dan 660 dergelijke trajecten opgezet.

Hoeveel kost salestraining?

Onze individuele personal trainingen hebben een prijs van 2080 € per persoon. 
Incompany training die voor uw specifieke behoeftes worden gemaakt, kunnen echter sterk variëren in hun kosten per deelnemer.

Wij hebben aandacht voor uw salesresultaten. Als u meer wilt weten over hoe wij jullie kunnen helpen, neem dan contact met ons op.

Wat zeggen onze klanten?