Mercuri International Onderzoek
Op basis van ons onderzoek helpen wij managers en bedrijven om duurzame, organische groei te realiseren. Verken ons diepgaande onderzoek en ontdek hoe wij je kunnen helpen groeien.

In de schijnwerpers

AI & Zakendoen – Alles wat je moet weten
AI bestaat al een tijdje, maar sinds de lancering van ChatGPT in november ’22 heeft het de zakenwereld op z’n kop gezet. Het rapport van Mercuri International onderzoekt de mogelijkheden en behandelt ethische en praktische vraagstukken.

Vertrouwen – De toekomst van sales
We hebben meer dan 1000 internationale leidinggevenden uit verschillende sectoren en bedrijven geïnterviewd om te achterhalen welke dimensies van vertrouwen cruciaal zijn voor toekomstige concurrentiekracht.
Ons onderzoek

Bedrijfsgericht
Ons onderzoek biedt praktische inzichten en strategieën. Wij analyseren trends in de branche, klantgedrag en marktontwikkelingen om bruikbare aanbevelingen te geven, zodat bedrijven concurrerend blijven.

Bij de tijd
Wij streven ernaar altijd actueel onderzoek te leveren, afgestemd op tijd en context.

Gebruiksvriendelijk
Ons onderzoek is toegankelijk en begrijpelijk, met bevindingen gepresenteerd in duidelijke taal en ondersteund met visuele hulpmiddelen zoals grafieken en infographics.
Meer rapporten

De keuze tussen organische en aangekochte groei
Hoe maak je een goed geïnformeerde keuze voor een groeistrategie, inclusief advies over het ontwerpen van duurzame langetermijnstrategieën.

Integratie van sales & marketing – De volgende stap bereiken…
Integratie van sales en marketing – oud nieuws? Ontdek hoe je uitdagingen kunt aanpakken bij de integratie van sales en marketing binnen B2B.

Bewust, maar nog niet klaar… Studie naar digitalisering van sales & marketing
Het benutten van kansen én het vermijden van risico’s van digitalisering is cruciaal voor organisaties die relevant willen blijven.
Meer inzichten

Account Based Marketing – Technologisch samenwerken met belangrijke klanten
We bekijken Account Based Marketing, een van de populairste trends binnen digitale marketing van de afgelopen jaren, die voor velen een oplossing kan zijn.

Virtuele relaties – Digitalisering van sociale omgangsvormen
Fysieke ontmoetingen waren vaak essentieel om relaties op te bouwen en vertrouwen te creëren tussen verkopers en kopers. Maar dit verandert nu…

Hoe webvergaderingen te beheren binnen je verkooporganisatie
Webvergaderingen kunnen een grote aanwinst zijn voor salesdirecteuren dankzij hun uitgebreide mogelijkheden…
The Sales Conference
Mercuri International organiseert elk jaar The Sales Conference, waar leiders inspiratie en inzichten krijgen om voorbereid te zijn op de toekomst. The Sales Conference is een jaarlijks evenement voor B2B-managers die willen begrijpen hoe ze de verkooporganisatie van de toekomst kunnen bouwen.