IS VERTROUWEN DE NIEUWE GRAADMETER IN DE VERKOOP?
We vroegen meer dan 1000 internationale managers van bedrijven uit een groot aantal sectoren om te ontdekken: Wat is vertrouwen en welke dimensies van vertrouwen worden als het meest kritisch beschouwd om in de toekomst concurrerend te blijven? Uit ons onderzoek blijkt dat vertrouwen in B2B-klantrelaties belangrijker is dan ooit. De resultaten van ons onderzoek wijzen erop dat er zes cruciale dimensies van vertrouwen zijn die zorgen voor klantentrouw, klantenbinding, hogere verkoopcijfers en winstgevendheid: betrouwbaarheid, competentie, integriteit, doelgerichtheid, reputatie en veiligheid.
Toekomstbestendig met het opbouwen van vertrouwen
99 %
zegt dat vertrouwen belangrijk is om langdurige relaties met hun klanten op te bouwen
66 %
zegt dat vertrouwen "belangrijker" wordt in de komende drie jaar
57 %
zegt dat interacties met klanten op afstand het moeilijker maken om vertrouwen op te bouwen

DOWLOAD HET RAPPORT
Bijna alle respondenten in ons onderzoek zeggen dat vertrouwen belangrijk is om langdurige relaties met hun klanten op te bouwen en een meerderheid zegt dat het in de toekomst nog belangrijker zal worden. Download het volledige rapport om meer te lezen over de 6 dimensies van vertrouwen.