The future state of trust

Vertrouwen is altijd een belangrijke drijfveer geweest voor succes in het bedrijfsleven. Maar de voordelen van vertrouwen in het bedrijfsleven gaan veel verder dan kosten en winst... We ontdekken de 6 dimensies van vertrouwen die B2B verkoop veranderen, gepresenteerd op The Sales Conference 2022.

DOWNLOAD HET VOLLEDIGE RAPPORT

IS VERTROUWEN DE NIEUWE GRAADMETER IN DE VERKOOP?

We vroegen meer dan 1000 internationale managers van bedrijven uit een groot aantal sectoren om te ontdekken: Wat is vertrouwen en welke dimensies van vertrouwen worden als het meest kritisch beschouwd om in de toekomst concurrerend te blijven? Uit ons onderzoek blijkt dat vertrouwen in B2B-klantrelaties belangrijker is dan ooit. De resultaten van ons onderzoek wijzen erop dat er zes cruciale dimensies van vertrouwen zijn die zorgen voor klantentrouw, klantenbinding, hogere verkoopcijfers en winstgevendheid: betrouwbaarheid, competentie, integriteit, doelgerichtheid, reputatie en veiligheid.

Toekomstbestendig met het opbouwen van vertrouwen

99 %

zegt dat vertrouwen belangrijk is om langdurige relaties met hun klanten op te bouwen

66 %

zegt dat vertrouwen "belangrijker" wordt in de komende drie jaar

57 %

zegt dat interacties met klanten op afstand het moeilijker maken om vertrouwen op te bouwen

DOWLOAD HET RAPPORT

Bijna alle respondenten in ons onderzoek zeggen dat vertrouwen belangrijk is om langdurige relaties met hun klanten op te bouwen en een meerderheid zegt dat het in de toekomst nog belangrijker zal worden. Download het volledige rapport om meer te lezen over de 6 dimensies van vertrouwen.