Evalueer de sterke punten en verbeterpunten van uw verkooporganisatie
Mercuri International’s Sales Strength Analysis™ helpt om te begrijpen waar de verkoopprestaties van een bedrijf werkelijk vandaan komen door middel van 7 algemene Key Performance Indicatoren (KPI’s) en andere belangrijke indicatoren, geselecteerd uit 43 mogelijke indicatoren.
De 7 algemene KPIs zijn:
- Marktstrategie
- Verkoopstrategie
- Beheer van het klantenportfolio
- Efficiëntie van de verkoopactiviteiten
- Efficiënte klantinteractie
- Competentiemanagement
- Operational excellence
De voordelen van de Sales Strength Analysis zijn:
- Overzicht van de sterke en zwakke punten, kansen en bedreigingen van uw verkoopfunctioneren
- Duidelijke en tastbare aanbevelingen voor te nemen maatregelen
- Meer betrokkenheid bij en een betere uitvoering van uw marktstrategie
- Een evaluatie van het rendement van verschillende ontwikkelingsinspanningen
- Quick wins (omzet, marge) met dezelfde of minder capaciteit