Hoe te prospecteren na 25 mei 2018 (GDPR)?

Vanaf 25 mei 2018 is GDPR – General Data Protection Regulation in werking gesteld.

Eén van de centrale vragen is:

Wat is de impact op sales?

en welke invloed heeft deze wet op het werven van nieuwe klanten?

Wat kan er, wat mag er nog en hoe prospecteer je binnen het nieuwe wettelijke kader?

Daarom organiseerden wij, samen met advocatenkantoor Finnian & Columba,
een webinar op donderdag 15 maart 2018

Dit zijn de 5 top conclusies :

1• Stel een draaiboek of ‘register‘ op i.v.m. je dataverwerking. Contacteer ook je CRM provider om te zien welke tools deze aanbiedt en welke stappen deze zet in het kader van de GDPR.

2• I.v.m. emails: als je niet kan bewijzen dat iemand ooit toestemming gaf om mailings te ontvangen, dan moet je deze mensen opnieuw contacteren (met een dubbele opt-in). Wacht hiermee niet te lang!

3• ‘Social media‘ zal belangrijker worden voor prospectie. Breid je social media netwerk uit!

4• ‘Toestemming’ is niet de enige rechtsgrond om persoonsgegevens te verwerken. ‘Gerechtvaardigde belangen’ en het ‘uitvoeren van een overeenkomst’ zijn andere rechtsgronden die in bepaalde gevallen van toepassing kunnen zijn. Documenteer in je interne register en in je privacy policy waarom je meent dat deze rechtsgronden van toepassing zijn. Transparency breeds legitimacy & trust!

5• De GDPR draait om ‘persoonsgegevens’. De algemene contactgegevens van een bedrijf (niet gelinkt aan een persoon) vallen hier in principe niet onder. Dit opent mogelijkheden voor prospectie.

Met dank aan Advocaat Bart Van Besien van Finnian & Columba en  Nik Peere van Mercuri International Benelux voor de interessante tips!

Aarzel niet ons te contacteren indien u vragen heeft.

E-mail: mercuri@mercuri.nl

Tel: +31 88 63728 74 

Hoe te prospecteren na 25 mei 2018 (GDPR)?