Six Battlefields – Win de concurrentiestrijd

De meeste bedrijven opereren tegenwoordig op gevestigde markten waar het van essentieel belang is om consequent de concurrentie te overwinnen. (Potentiële) klanten staan over het algemeen al positief tegenover hun huidige partner, dus het gaat om een mentaliteitsverandering.
SWOT-analyses, positionering en waardeproposities van marketingafdelingen volstaan vaak niet meer…

Hier komt Mercuri’s nieuw ontwikkelde Six Battlefields concept in beeld. Het concept onderscheidt zes gebieden waarop het van essentieel belang is zich te meten met de concurrentie om indruk te maken op de klant. Elk battlefield vereist specifieke conversatiestrategieën om succes te behalen op de concurrentie en de klant uit de “alles is hetzelfde” apathie te halen.

Een krachtige methodologie

De meeste bedrijven zijn gevestigd in volwassen markten. Wanneer u als bedrijf wilt groeien is het in eerste plaats belangrijk om marktaandeel op de concurrentie te winnen. In dit opzicht heeft de (potentiële) klant meestal een positieve houding ten opzichte van zijn huidige partner. Het is dus belangrijk om de manier van denken van de klant te veranderen.

De traditionele SWOT-analyse, positionerings- en de waardeproposities die door de marketingafdeling zijn gemaakt, helpen niet meer. Ze richten zich op de totale markt, niet op de specifieke concurrent. Daarnaast ondersteunen ze de perceptie van de klant dat uiteindelijk alle leveranciers vergelijkbaar zijn.

Als we aandachtig kijken, tonen de profielen van de concurrenten verschillende sterktes en zwaktes. Daar moeten de verkoopteams op voorbereid zijn.

Zij hebben behoefte aan een masterplan, dat aangeeft op welke “Battlefields” ze de confrontatie met de concurrentie moeten aangaan om groei voor hun eigen bedrijf te genereren. Best presterende organisaties herkennen systematisch hun key accounts.

Het concept

Dit is waar het “Six Battlefields” concept, ontwikkeld door Mercuri International, oplossingen biedt. Het identificeert zes “Battlefields” waarin je jezelf moet meten tegenover de concurrentie om de klant te kunnen overtuigen. Elke “Battlefield” vereist een specifieke benaderingsstrategie die ons met succes onderscheidt van de concurrent en die de klant uit zijn “iedereen is vergelijkbaar” overtuiging haalt.

Een trainingsconcept zonder grafieken, hand-outs of PPT-presentaties. Pure interactie met de deelnemers aan de hand van een flipchart en gepresenteerd door een ervaren trainer. De doelgroep bestaat uit verkopers en product- en marketingmanagers. De resultaten kunnen al de volgende ochtend worden geïmplementeerd!

Blended learning

Blended programma’s zorgen ervoor dat het leereffect van de training extra wordt vergroot. Door het gebruik van verschillende leervormen ( digitale en klassikale training) heeft de training een hogere impact.

De mogelijkheden

Personal Open Training leerpad

Het Personal Open Training leerpad is een combinatie van personal training en digital leren. Je kunt leren wanneer en waar het jou uitkomt, met mobiel, laptop en met persoonlijke aandacht van onze sales trainers. We maken gebruik van doelgerichte micro- en macro learning modules, 
online kennismeting, action tips en face to face workshops met een sales trainer. Data, tijden en locatie stem je dus af met jouw personal trainer.

Hoe gaat dat in zijn werk:

  1. Skype meeting tussen deelnemer en Mercuri Trainer
    • Afstemmen leerdoelstellingen
    • Bepalen leerpad online modules & face to face contactmomenten
  2. Online Micro & Macro Learning
  3. Face to Face coaching 2 uur + Individueel Actieplan
  4. Online Micro & Macro learning
  5. Face to Face Coaching 2 uur + Individueel Actieplan
  6. On line Micro & Macro learning
  7. Debriefing & evaluatie via Skype meeting

Investering €1790,- per persoon excl. BTW

Incompany op maat voor uw organisatie

Deze training kunnen we ook Incompany verzorgen en hierbij zijn veel mogelijkheden. Graag hebben we persoonlijk contact om de mogelijkheden met jou te verkennen. Hier tref je een aantal klanten die je voor zijn gegaan.

Onze aanpak

Op basis van een bewezen succesvolle 5 stappen methode focussen wij op impact en resultaat. We geloven hierbij in een aanpak die we afstemmen op de organisatie, medewerkers en marktomgeving. Onze doelstelling is om samen de sales strategie te implementeren en meetbare resultaten te boeken. 

E-mail: mercuri@mercuri.nl

Tel: +31 88 63728 74 

6 Battlefields - Win de concurrentiestrijd