De uitdaging
Life Fitness en Mercuri International zijn sinds 2014 partners in het ontwikkelen en uitvoeren van opleidingsmodules voor hun grootste en groeiende markten zoals Rusland, Verenigde Arabische Emiraten, Frankrijk, Ierland, Turkije en Saoedi Arabië. De uitdaging is om de sales aanpak op dezelfde hoge standaard te brengen als hun high-end producten en diensten. ”Customer centricity en waarde creëren zijn essentieel om marktaandeel te veroveren in deze concurrerende en uitdagende markten” zegt de heer Kyle Millroy, Managing Director Benelux & Distributor Business EMEA.
Onze oplossing
De opleidingsmodules werden op maat gemaakt, gebaseerd op de dagelijkse praktijk van de verkoopteams én geïntegreerd in de ”Life Fitness Academy”.
Een pragmatische aanpak en ”Learning by doing” zijn de hoekstenen van de impact die door de ”Life Fitness Academy” wordt gegenereerd.
De doelgroep voor de opleidingsmodules waren de Account Managers, Key Account Managers en hun direct management.
Het resultaat
“De tijd is voorbij gevlogen. Praktische oefeningen waren leuk en betrokkenheid werd gestimuleerd doordat het was gebaseerd op een sterke leerbasis”
Dave Mahon Fittr-Life Fitness Ireland 19/9/2017
Dankzij de Mercuri Implementation Barometer kan Life Fitness de leerervaringen en de impact meten. Daaruit werd heel duidelijk dat bijvoorbeeld Mercuri’s Six Battlefields approach de verkoopteams zich versterkt hebben op het differentiëren t.o.v. de concurrentie én het verbeterde hun onderhandelings-vaardigheden.