Als one-stop leverancier van reserveonderdelen, technische diensten en bedrijfsoplossingen is Kramp de essentiële partner in de markt van agrarische onderdelen & accessoires door een sterke aanwezigheid in alle relevante kanalen voor onze klanten. Met 21 verkoopkantoren, 10 distributiecentra en 2600 medewerkers in heel Europa zorgt Kramp ervoor dat haar klanten altijd en overal de juiste reserveonderdelen kunnen vinden.
DE UITDAGING
De ambitie is om de eerste keuze te zijn als strategische partner voor al haar klanten en Kramp heeft de volgende doelstellingen geformuleerd om de organisatie verder te ontwikkelen en te laten groeien:
- Marktleiderschap
- Onderscheid maken van concurrentie in een markt met een toenemende prijsdruk en markttransparantie.
- Overgang van product en prijs naar een waardegerichte aanpak
- Verhoog de waarde voor klanten (en Kramp) door de verkoop van Kramp-oplossingen en -concepten met toegevoegde waarde.
- Groei in alle product- en klantgroepen
Als gevolg daarvan moest het verkoopteam veranderen en beginnen te veranderen:
- Nieuwe en andere verkooppitch communiceren
- Toepassen van op elkaar afgestemde en verbeterde verkoopmethoden (“wat te doen”) en gedrag (“hoe te doen”) en het worden van zakelijke partners met een meer proactieve, strategische en klant-waarde focus.
- Verhoog de productiviteit
Kramp koos Mercuri als partner om deze veranderingen door te voeren.