De uitdaging
Aan het begin van de C19-crisis heeft VELUX een nieuwe realiteit en een nieuwe reeks uitdagingen ondervonden die ze snel moesten aanpassen om concurrerend en efficiënt te blijven. Drie uitdagingen die verband houden met het verkopen op afstand kwamen aan het licht:
- Het vermogen om ‘verkopen op afstand’ succesvol aan te passen naar de huidige omgeving.
- Het vaststellen van nieuwe werkwijzen als het gaat om managen op afstand.
- Zorg voor de motivatie van het personeel in het veld en behoud van een sterke focus op people management tijdens de crisis.
Al ten tijde van de samenwerking met Mercuri International ondervond Velux de onmiddellijke effecten van de aanpak, maar ook nu nog de lange termijn resultaten: een breder perspectief op hoe virtuele business op te pakken, verbetering van efficiency en vooral ook kostenbesparing in tijden van crisis.
“Ik ben echt onder de indruk van de snelheid waarmee Mercuri ons heeft geholpen om tijdens de C19-crisis een 100% virtueel sales-trainingsplatform voor ons Midden- en Oost-Europese team te ontwikkelen en te leveren. We zien echt dat het onze virtuele verkoopprocessen heeft verbeterd en onze mensen een broodnodige motivatieboost heeft gegeven tijdens deze moeilijke periode”.
Marko Sladoje, Managing Director, Central and Eastern Europe