Sales Activiteiten Planning

Het systematisch plannen en volgen van meerdere verkoopkansen is een van de belangrijkste activiteiten voor verkoopsucces. Van de evaluatie van de huidige mogelijkheden tot het proces van eerste contact tot en met uiteindelijke opdracht.  Hoe succesvol ben je in de stappen van dit proces? Kortom hoe behaal je met meer zekerheid je verkoopdoelstellingen?

Krijg inzicht in de variabelen die het succes in verkoop bepalen; breng het klantenbestand in kaart en verdeel de beschikbare tijd zo efficiënt mogelijk over prospecten en klanten. Maak een eigen verkoopplan!

Resultaat:

  • Je bent in staat om je klantportfolio in kaart te brengen en te managen.
  • Je bent in staat prioriteiten te stellen en een actieplan te maken, op basis waarvan klanten en prospects worden bewerkt met de passende product- of dienstenpropositie.
  • Je maakt de effectiviteit van je eigen verkoopinspanningen inzichtelijk en signaleert verbeterpunten.
  • Je bent in staat om een “backward” planning te maken, waardoor je met meer zekerheid je doelstellingen realiseert.
  • Je leert keuzes te maken in de bewerking van klanten en prospects.

Onderwerpen die aan bod komen:

  • De relatie tussen resultaten, activiteiten en competenties.
  • Het planningsmodel als basis voor het individuele verkoopplan
  • Segmenteren van een klantenbestand en keuzes maken in de bewerkingen ervan.
  • Planmatig acquireren.
  • Een eigen verkoopplan maken.
  • Inschatten van potentiële omzet in de pipeline.
  • Planmatig opbouwen van klantrelaties.
  • Presenteren van jouw persoonlijke verkoopplan.

Blended learning

Blended programma’s zorgen ervoor dat het leereffect van de training extra wordt vergroot. Door het gebruik van verschillende leervormen ( digitale en klassikale training) heeft de training een hogere impact.

De mogelijkheden

Personal Training leerpad

Het Personal Training leerpad is een combinatie van personal training en digitaal leren. Je kunt leren wanneer en waar het jou uitkomt, met mobiel, laptop en met persoonlijke aandacht van onze sales trainers. We maken gebruik van doelgerichte micro- en macro learning modules, 
online kennismeting, action tips en face to face workshops met een sales trainer. Data, tijden en locatie stem je dus af met jouw personal trainer. Meestal duren deze trajecten ongeveer twee maanden.

Hoe gaat dat in zijn werk:

  1. Teams meeting tussen deelnemer en Mercuri Trainer
    • Afstemmen leerdoelstellingen
    • Bepalen leerpad online modules & personal training momenten
  2. Online Micro & Macro Learning
  3. Virtuele of face to face coaching 2 uur + Individueel Actieplan
  4. Online Micro & Macro learning
  5. Virtuele of face to face coaching 2 uur + Individueel Actieplan
  6. On line Micro & Macro learning
  7. Debriefing & evaluatie via Teams meeting

*Bij face to face combineren we de coaching sessies met één sessie van een halve dag

Investering €2080,- per persoon excl. BTW

Incompany op maat voor jouw organisatie

Deze training kunnen we ook Incompany verzorgen en hierbij zijn veel mogelijkheden. Graag hebben we persoonlijk contact om de mogelijkheden met jou te verkennen. Hier tref je een aantal klanten die je voor zijn gegaan.

Onze aanpak

Op basis van een bewezen succesvolle 5 stappen methode focussen wij op impact en resultaat. We geloven hierbij in een aanpak die we afstemmen op uw organisatie, medewerkers en marktomgeving. Onze doelstelling is om samen uw sales strategie te implementeren en meetbare resultaten te boeken. 

E-mail: mercuri@mercuri.nl

Tel: +31 88 63728 74 

Programma Sales Activity Management

Dag 1

  • Inleiding: Waarom de productiviteit verbeteren?
  • Het dilemma tijd
  • Efficiënter omgaan met jouw tijd
  • Welke factoren bepalen mijn productiviteit?
  • Keuze maken op klantniveau en op productniveau
  • Het managen van activiteiten: Een planningsmodel
  • Het verkoopplatform: de balans tussen prospects & klanten bewerken
  • Klantenmeting op potentieel en status
  • Voordelen van het platform denken
  • Het terugplannen van activiteiten

Dag 2

  • De relatie met bestaande klanten uitbouwen
  • Het objectiever meetbaar maken van de relatie 
  • Analyse van de sterkte van de relatie met de belangrijkste accounts
  • Het bouwen vna de relatie in vier stappen
  • ‘Brickwall’ activiteitenplan op de belangrijkste accounts • Bewerken van geselecteerde prospects
  • Pijplijn management
  • Waarschijnlijkheidsfactoren
  • Jouw ‘hot prospect list/offerte list’

Presenteren van jouw persoonlijke verkoopplan met feedback van de trainer en de andere deelnemers.