Opportunity to Order


Je sales vertegenwoordigers, (Key) Accountmanagers, sales managers en jijzelf, hebben zeker uit vorige trainingen verschillende zaken onthouden en toegepast, waaronder vraagstelling, gespreksstructuur, omgaan met tegenwerpingen en prijs-onderhandeling. Prima !

Echter, het versnellen van het beslissingsproces, het sterker argumenteren en omgaan met weerstanden, de aanpak van de inkoper/procurement en toegang krijgen tot de verschillende beslissers zijn allemaal veranderingen waar je meer en meer mee te maken hebt.

Je signaleert tal van opportuniteiten bij contacten, waarbij het dus belangrijk wordt om een goede selectie te doen van die opportuniteiten waarbij de kans van slagen het grootst is.

OPLOSSINGEN VOOR VERSCHILLENDE BEHOEFTEN

KANT-EN-KLAAR OF OP MAAT GEMAAKT

Door uw behoeften in kaart te brengen, stellen we het perfecte trainingsprogramma samen waarmee u uw uitdagingen kunt aangaan, zowel individueel als op organisatieniveau. Verschillende trainingsonderwerpen kunnen worden gemengd en samengevoegd tot een trainingsprogramma dat duurzame verandering en groei creëert. Kies tussen verschillende gradaties van maatwerk – modulair of compleet op maat gemaakt.

Het programma


Bovendien is het belangrijk om tijdens het verkoopproces door een goede opvolging met de juiste acties, ervoor te zorgen dat de kans op succes groter wordt. Het is dus essentieel om juist in te spelen op de juiste criteria, gekoppeld aan een aangepaste verkoopstrategie, gericht op de juiste DMU-leden en onderbouwd met een impactvolle boodschap.

Wanneer klanten de indruk wekken geen haast te maken met hun beslissingen, kan dit vaak te maken hebben met verandering van leverancier en product, en dus van manier van werken. Er is dus een aantoonbaar voordeel nodig om de het proces te sturen en waar mogelijk te versnellen.

Boardgame

Tijdens zowel de virtuele als F2F klas spelen de deelnemers het O2O bordspel, dat hen door de 4 stappen van het proces leidt. In groepen testen ze hun verworven vaardigheden en oefenen ze:

1.Analyseren van een opportuniteit om uit te zoeken of ze echt en aantrekkelijk is en of er een kans is om ze te winnen.

2.De beste oplossing definiëren voor de specifieke verkoopsituatie

3.De contacten die betrokken zijn bij de opportuniteit op één lijn brengen De oplossing presenteren

Incompany op maat voor jouw organisatie

Deze training kunnen we ook Incompany verzorgen en hierbij zijn veel mogelijkheden. Graag hebben we persoonlijk contact om de mogelijkheden met jou te verkennen. 

Hoe gaat dat in zijn werk:

ANALYSE & VOORBEREIDING
Intake meetings om de sessies af te stemmen op het verwachtingspatroon en bouwen van specifieke cases.Op maat maken van het programma: de aanpassing van de training met specifieke cases, taal en look & feel. Lokale aanpassing van het programma. Validatie van de sessies door het projectteam.

TRAINING
Het blended training programma bestaat uit korte leermomenten om tussentijds nieuw geleerde vaardigheden beter in de praktijk te kunnen oefenen. Door de theorie in een online leerpad aan te bieden, kunnen we tijdens de workshops vooral veel oefenen met onmiddellijke toepasbare handvatten.

IMPLEMENTATIE & BORGING
Na het training programma willen we samen zorgen dat het geleerde ook in de praktijk zal worden gebracht. We betrekken hiervoor het management al in de ontwikkelfase van het programma. Door KPI’s af te spreken in de voorbereidingsfase,  kunnen we meten en evalueren of we doelstellingen hebben behaald. Tussentijds begeleiden we managers bij het coachen van deelnemers. Bij de evaluatiemeeting geven we aanbevelingen voor eventuele verbetering.

Personal Training leerpad

Het Personal Training leerpad is een combinatie van personal training en digitaal leren. Je kunt leren wanneer en waar het jou uitkomt, met mobiel, laptop en met persoonlijke aandacht van onze sales trainers. We maken gebruik van doelgerichte micro- en macro learning modules,
online kennismeting, action tips en face to face workshops met een sales trainer. Data, tijden en locatie stem je dus af met jouw personal trainer. Meestal duren deze trajecten ongeveer twee maanden.

Hoe gaat dat in zijn werk:

  1. Teams meeting tussen deelnemer en Mercuri Trainer
    • Afstemmen leerdoelstellingen
    • Bepalen leerpad online modules & personal training momenten
  2. Online Micro & Macro Learning
  3. Virtuele of face to face coaching 2 uur + Individueel Actieplan
  4. Online Micro & Macro learning
  5. Virtuele of face to face coaching 2 uur + Individueel Actieplan
  6. On line Micro & Macro learning
  7. Debriefing & evaluatie via Teams meeting

*Bij face to face combineren we de coaching sessies met één sessie van een halve dag

Investering €2080,- per persoon excl. BTW

Veel gestelde vragen


Wat kan ik verwachten te leren in het Opportunity to Order leertraject?

Het leertraject biedt een grondige training in het identificeren en benutten van verkoopkansen, het versnellen van het beslissingsproces, het sterker argumenteren en omgaan met weerstanden, evenals de aanpak van procurement en toegang tot de verschillende beslissers.

Is er certificering beschikbaar na het voltooien van het leertraject?

Ja, na succesvolle voltooiing van het leertraject ontvang je een certificaat van Mercuri International, wat jouw vaardigheden en kennis in het Opportunity to Order proces bevestigt.

Kan ik de training aanpassen aan mijn specifieke branche?

Absoluut, we bieden maatwerkoplossingen aan om te verzekeren dat onze training aansluit bij de unieke behoeften en uitdagingen van jouw branche.

Hoe kan ik mij aanmelden voor het leertraject?

Je kunt je aanmelden door contact op te nemen met ons via mercuri.nl/contact. Wij zullen je door het aanmeldingsproces leiden en alle benodigde informatie verstrekken.

Hoe lang duurt het leertraject?

De meeste deelnemers voltooien ons leertraject binnen twee maanden. Echter, de duur kan variëren afhankelijk van het individuele tempo en de gekozen modules.

Neem nu contact met ons op om jullie resultaten te verbeteren en jullie verkoopprestaties op te krikken.

Contact