Klantgerichte Telefonische Dienstverlening

Veel mensen met een commerciële rol zijn uit zichzelf zeer klantgericht en empathisch maar zouden graag willen weten hoe zij nog meer tevreden klanten kunnen krijgen. Trend is dat de klant steeds meer verwacht en veeleisender wordt. Hoe ga je hiermee om? Bij Klantgerichte Telefonische Dienstverlening geven we structuur en methodieken om effectiever en succesvoller te worden.  

We doen dit met een bewezen succesvolle aanpak waar we niet alleen mensen trainen maar focus hebben op lange termijn verandering en resultaat. We geloven hierbij niet in één standaard aanpak want we houden rekening met de competenties die mensen al beheersen, het bestaande activiteiten in het sales proces, de waarde waar u het verschil maakt bij uw klanten en het management die een belangrijke verantwoordelijkheid heeft in elke verandering in de sales strategie.

Resultaat

  •  Je verbetert de kwaliteit van jouw contacten met klanten en bent in staat klantgericht te denken en te handelen aan de telefoon.
  • Je wordt je bewust van jouw klantgerichtheid en hoe je deze kunt verbeteren.
  • Je krijgt meer inzicht in de verwachtingen van de klant en hoe je hier invulling aan kunt geven.
  • Je weet klachten naar tevredenheid op te lossen.

Inhoud

  • Klanten behouden door het verlenen van service
  • De structuur van een klantgericht commercieel gesprek
  • De opening en de beeldvorming binnen een klantgericht gesprek
  • Vraag- en luistertechnieken, omgaan met vragen van de klant
  • Do’s en de don’ts
  • Voorbereiding van een gesprek
  • Levertijd verkopen
  • Aanvullend verkopen bij het noteren van de orders
  • Klachten behandeling en effectief klachten afhandelen

Blended learning

Blended programma’s zorgen ervoor dat het leereffect van de training extra wordt vergroot. Door het gebruik van verschillende leervormen ( digitale en klassikale training) heeft de training een hogere impact.

De mogelijkheden

Personal Training leerpad

Het Personal Training leerpad is een combinatie van personal training en digitaal leren. Je kunt leren wanneer en waar het jou uitkomt, met mobiel, laptop en met persoonlijke aandacht van onze sales trainers. We maken gebruik van doelgerichte micro- en macro learning modules, 
online kennismeting, action tips en face to face workshops met een sales trainer. Data, tijden en locatie stem je dus af met jouw personal trainer. Meestal duren deze trajecten ongeveer twee maanden.

Hoe gaat dat in zijn werk:

  1. Teams meeting tussen deelnemer en Mercuri Trainer
    • Afstemmen leerdoelstellingen
    • Bepalen leerpad online modules & personal training momenten
  2. Online Micro & Macro Learning
  3. Virtuele of face to face coaching 2 uur + Individueel Actieplan
  4. Online Micro & Macro learning
  5. Virtuele of face to face coaching 2 uur + Individueel Actieplan
  6. On line Micro & Macro learning
  7. Debriefing & evaluatie via Teams meeting

*Bij face to face combineren we de coaching sessies met één sessie van een halve dag

Investering €2080,- per persoon excl. BTW

Incompany op maat voor jouw organisatie

Deze training kunnen we ook Incompany verzorgen en hierbij zijn veel mogelijkheden. Graag hebben we persoonlijk contact om de mogelijkheden met jou te verkennen. Hier tref je een aantal klanten die je voor zijn gegaan.

Onze aanpak

Op basis van een bewezen succesvolle 5 stappen methode focussen wij op impact en resultaat. We geloven hierbij in een aanpak die we afstemmen op uw organisatie, medewerkers en marktomgeving. Onze doelstelling is om samen uw sales strategie te implementeren en meetbare resultaten te boeken. 

E-mail: mercuri@mercuri.nl

Tel: +31 88 63728 74 

Programma Klantgericht Telefoneren

Dag 1

  • Introductie en ontwikkelingen
  • Wat is klantgerichtheid?
  • Hoe klantgericht ben jij?
  • Klanten behouden door het verlenen van service
  • Wat is het verschil tussen klantgerichtheid en service?
  • Wat is Service?
  • Empathie en klantgerichtheid?
  • Vraagstellings- en luistertechnieken

Dag 2

  • Terugblik op dag 1
  • Hoe breng je klantgericht je boodschap over?
  • Verkopen van levertijd
  • Aanvullend verkopen bij het noteren van orders
  • Klachtenbehandeling en klachtenafhandeling