Uw bedrijfslogo gebruiken op elke slide tijdens een verkoopvergadering is nutteloos.
Natuurlijk, er zijn vele redenen om uw logo op elke pagina van uw offerte te zetten, maar doe het enkel op de eerste en laatste slide van een presentatie.
Het gebruik van uw logo op elke slide van uw verkooppresentatie, is gebaseerd op het foutief interpreteren van het woord “huisstijl ”.
“Huisstijl” is tegenwoordig één van de meest overdadig gebruikte en onbegrepen termen. Veel mensen verwarren de ontelbare elementen van merkidentiteit met het merk of huisstijl. De betekenis van het merk of huisstijl gaat veel verder dan simpelweg uw logo zo herkenbaar mogelijk te maken. Huisstijl gaat over het zorgen dat de klant u en uw bedrijf zal onthouden:
In het vervolg kunt u best al uw bedrijfslogo’s weghalen in uw verkooppresentatie, behalve op de eerste en laatste slide.
Als u wil dat mensen u en uw bedrijf onthouden, moet u een duidelijke en heldere verkooppresentatie maken.
Het logo zal niet helpen een verkoop te realiseren of een standpunt te maken, maar de wanorde dat het met zich meebrengt, zorgt voor ruis en laten uw visuele effecten overkomen als een reclame voor zeep. We beginnen ook niet elke zin opnieuw met het zeggen van onze naam, dus waarom zou u mensen overstelpen met uw bedrijfslogo op elke slide?
Veel bedrijven die een powerpoint template gebruiken, staan erop dat hun verkopers het bedrijfslogo op elke slide gebruiken. Maar is dit een goed advies? De plaats op slides is al beperkt, u kan ze beter niet volproppen met merken, voetnoten en paginanummers alsof het een boek of een geprint document is terwijl het dat niet is.