3 manieren om het meeste uit uw waarde propositie te halen

Probeer deze case op te lossen :
Uw opdracht:
Uw bedrijf wil de perceptie van de klant ten opzichte van uw producten verbeteren

Voorwaarden:

  1. U kunt de product eigenschappen niet wijzigen 
  2. Marketing kan niet betrokkenworden
  3. Er is geen specifiek uitgave budget

Wat zal uw aanpak zijn?

Kortste weg naar een uitstekend product imago :
U heeft misschien de beste producten, en kwaliteit om de kenners tevreden te stellen. Hoe kan het allemaal helpen, tenzij de klant uw product minimaal één keer uitprobeert? Dus, hoe kunnen we de klant zover krijgen om dat te doen? Eén van de meest eenvoudige manieren om de klant ervan te overtuigen ons product een kans te geven, is om een meer efficiënte waarde propositie te bedenken.

Hier zijn drie manieren waarop u kracht en impact kunt toevoegen aan uw waarde propositie:

1. Stel de vraag – Welk probleem lost ons product op?

Uw antwoord op deze vraag bevat de kern van een sterke waarde propositie. Gebruik deze twee regels om meer focus in uw zoektocht naar het juiste antwoord te brengen:

  • Laat de oplossing eventjes los en concentreer u uitsluitend op wat het probleem is. Uw waarde propositie moet benadrukken wat het probleem is voordat u ingaat op wat de oplossing zou kunnen zijn.
  • Maak onderscheid tussen problemen ‘die moeten opgelost worden’ en problemen ‘die leuk zijn om op te lossen’. Het bouwen van een waarde propositie rond een probleem wat schreeuwt om een oplossing is minder uitdagend dan het creëren van een probleem dat alleen maar leuk is om op te lossen. Als uw probleem zich in de luxecategorie bevindt, moet u het mogelijk zodanig kaderen dat dit waarde toevoegt aan de oplossing.

2. Onderscheid uzelf duidelijk van de concurrentie

  • Uw waarde propositie moet uitleggen wat uw kijk op het probleem uniek maakt in vergelijking met oplossingen aangeboden door de concurrentie. Tijd investeren in dit deel van de oefening kan mooie bruikbare punten opleveren, omdat dit het meeste impact heeft op de markt.
  • U onderscheiden van de concurrentie moet specifiek en gedetailleerd zijn. Uitspraken als “Wij zijn de beste” of “Wij zijn het meest kostenefficiënt” maken niet het verschil. Anderzijds kunnen getallen, voorbeelden, tutorials en op feiten gebaseerde cases die waarde aantonen helpen om de grens te trekken tussen uw product en de rest van de markt.

3. Maak het makkelijk te onthouden – Gebruik illustraties

  • Een goede waardepropositie heeft weinig zin als deze niet wordt herinnerd. U moet uw waarde propositie dus makkelijk te onthouden maken.maken
  • Gebruik foto’s en afbeeldingen om de herinneringswaarde te vergroten. Visuele beelden worden onthouden dan de bijbehorende woorden.
  • Maak makkelijk te onthouden objecten zoals afbeeldingen, infographics, foto’s en illustratieve koppen om uw sterke punten en product/dienst superioriteit te benadrukken. Wanneer u de waarde propositie daaromheen structureert, verbetert het zijn kracht en impact

Wat deze drie manieren goed werkbaar maken is dat ze geen veranderingen in de product eigenschappen vereisen. Evenmin is er behoefte aan het eisen van groter uitgavenbudget of aan het betrekken van marketing. De waarde propositie kan krachtiger worden gemaakt door het simpelweg opnieuw te bekijken.

Ga terug naar het begin van dit bericht, de case. Wat zou nu uw aanpak zijn ?

Donwload voor een meer diepgaand begrip van deze aanpak het Mercuri Insight-document over “3 sleutels om te zorgen dat uw waardevoorstel werkt

E-mail: mercuri@mercuri.nl

Tel: +31 88 63728 74