Customer Service – Verkoop binnendienst van Reactief naar Pro-actief

We zien in veel sales organisaties dat verkoop binnendienst afdelingen meer verantwoordelijkheid moeten gaan dragen voor het beheer van klanten en prospects. Want hoe waardevol is het als de mensen die dagelijks veel contact hebben met klanten en prospects; 

  • nieuwe kansen signaleren,
  • up- en cross selling doen,
  • slapende klanten reactiveren
  • en offertes succesvol opvolgen? 

Maar hoe kun je een verkoop binnendienst afdeling helpen om deze transitie te maken waarbij er gewend is vooral reactief te werken?

Mercuri International heeft veel ervaring met het bieden van hulp bij deze verandering. We kunnen een op maat programma maken dat bijdraagt aan de ontwikkeling van de commerciële gespreksvaardigheden en proactieve houding, gericht op:

  • Mindset
  • Structuur in een klant gesprek
  • Pro-actief benaderen van nieuwe klanten, aanvragen en offertes (vraagtechnieken)
  • Up- en cross selling bij klanten (koopsignalen herkennen en acteren)
  • Benaderen van ‘slapende klanten’
  • Omgaan met weerstanden bij pro-actief benaderen

Blended learning

Blended programma’s zorgen ervoor dat het leereffect van de training extra wordt vergroot. Door het gebruik van verschillende leervormen ( digitale en klassikale training) heeft de training een hogere impact.

De mogelijkheden om Customer Service en/of Verkoop binnendienst te trainen

Personal Training leerpad

Het Personal Training leerpad is een combinatie van personal training en digitaal leren. Je kunt leren wanneer en waar het jou uitkomt, met mobiel, laptop en met persoonlijke aandacht van onze sales trainers. We maken gebruik van doelgerichte micro- en macro learning modules, 
online kennismeting, action tips en face to face workshops met een sales trainer. Data, tijden en locatie stem je dus af met jouw personal trainer. Meestal duren deze trajecten ongeveer twee maanden.

Hoe gaat dat in zijn werk:

  1. Teams meeting tussen deelnemer en Mercuri Trainer
    • Afstemmen leerdoelstellingen
    • Bepalen leerpad online modules & personal training momenten
  2. Online Micro & Macro Learning
  3. Virtuele of face to face coaching 2 uur + Individueel Actieplan
  4. Online Micro & Macro learning
  5. Virtuele of face to face coaching 2 uur + Individueel Actieplan
  6. On line Micro & Macro learning
  7. Debriefing & evaluatie via Teams meeting

*Bij face to face combineren we de coaching sessies met één sessie van een halve dag

Investering €2080,- per persoon excl. BTW

Incompany op maat voor jouw organisatie

De training voor Customer Service en/of Verkoop binnendienst kunnen we ook Incompany verzorgen en hierbij zijn veel mogelijkheden. Graag hebben we persoonlijk contact om de mogelijkheden met jou te verkennen. Hier tref je een aantal klanten die je voor zijn gegaan.

Onze aanpak

Op basis van een bewezen succesvolle 5 stappen methode focussen wij op impact en resultaat. We geloven hierbij in een aanpak die we afstemmen op uw organisatie, medewerkers en marktomgeving. Onze doelstelling is om samen uw sales strategie te implementeren en meetbare resultaten te boeken. 

E-mail: mercuri@mercuri.nl

Tel: +31 88 63728 74