Consultative Selling

Als verkoper word je uitgenodigd voor een gesprek en je blijkt één van de vele personen waar de prospect mee in gesprek gaat. De prospect wil met een aantal specialisten zoals jij in gesprek maar zegt geen voorkeur voor jou te hebben en ziet weinig verschil tussen de aanbieders. Wat is je strategie om je te onderscheiden en te overtuigen dat jij de voorkeur krijgt?

Hoe je in deze situatie succesvol kunt zijn en je met jouw expertise te onderscheiden van de concurrentie leer je met onze Consultative Selling aanpak.

Inhoud:

  • Wat is Consultative Selling en wanneer pas je Consultative Selling toe?
  • Hoe pas je Consultative Selling toe?
  • Hoe kun je je eigen organisatie positioneren op een onderscheidende manier?
  • Hoe kun je de toegevoegde waarde die de klant verlangt beter in kaart brengen?
  • Hoe ga je om met de DMU en het inkoop proces van de klant?
  • Hoe presenteer je jouw aanbod onderscheidend en waardevol zodat klanten daadwerkelijk toegevoegde waarde zien?
  • De verschillende fasen van het Consultative Selling proces.
  • Alles oefenen aan de hand van de praktijkcase

Resultaat:

  • Je leert de eigen organisatie en producten of diensten onderscheidend en waardevol te positioneren en te verkopen.
  • Je leert de toegevoegde waarde voor de klant te verhogen, de offerte/order cyclus te verkorten en de relatie met de klant te verdiepen.
  • Je bent in staat om de klant daadwerkelijk een advies te geven, gebaseerd op jouw begrip van zijn situatie en behoeften.

Blended learning

Individuele blended programma’s zorgen ervoor dat het leereffect van de training extra wordt vergroot. Door het gebruik van verschillende leervormen ( digitale en klassikale training) heeft de training een hogere impact.

De mogelijkheden

Personal Training leerpad

Het Personal Training leerpad is een combinatie van personal training en digitaal leren. Je kunt leren wanneer en waar het jou uitkomt, met mobiel, laptop en met persoonlijke aandacht van onze sales trainers. We maken gebruik van doelgerichte micro- en macro learning modules, 
online kennismeting, action tips en face to face workshops met een sales trainer. Data, tijden en locatie stem je dus af met jouw personal trainer. Meestal duren deze trajecten ongeveer twee maanden.

Hoe gaat dat in zijn werk:

  1. Teams meeting tussen deelnemer en Mercuri Trainer
    • Afstemmen leerdoelstellingen
    • Bepalen leerpad online modules & personal training momenten
  2. Online Micro & Macro Learning
  3. Virtuele of face to face coaching 2 uur + Individueel Actieplan
  4. Online Micro & Macro learning
  5. Virtuele of face to face coaching 2 uur + Individueel Actieplan
  6. On line Micro & Macro learning
  7. Debriefing & evaluatie via Teams meeting

*Bij face to face combineren we de coaching sessies met één sessie van een halve dag

Investering €2080,- per persoon excl. BTW

Incompany op maat voor jouw organisatie

Deze training kunnen we ook Incompany verzorgen en hierbij zijn veel mogelijkheden. Graag hebben we persoonlijk contact om de mogelijkheden met jou te verkennen. Hier tref je een aantal klanten die je voor zijn gegaan.

Onze aanpak

Op basis van een bewezen succesvolle 5 stappen methode focussen wij op impact en resultaat. We geloven hierbij in een aanpak die we afstemmen op de organisatie, medewerkers en marktomgeving. Onze doelstelling is om samen de sales strategie te implementeren en meetbare resultaten te boeken. 

E-mail: mercuri@mercuri.nl

Tel: +31 88 63728 74 

Lees meer over onze trainingen

Sales trainingen overzicht

Sales training

Sales Management trainingen overzicht

Management training

Digital Learning Center

Digital Learning Center

Onze klanten

Lees meer