Onze visie

Onze visie

De wereldwijde experts zijn op gebied van sales en sales management
Onze missie

Onze missie

Wij helpen u om uw strategieën te implementeren en sterke verkoopresultaten te behalen.
Sales Award

Sales Award

Mercuri International heeft reeds meerdere jaren op rij Awards gekregen van verschillende training organisaties.
Sales in the 3rd Millennium

Sales in the 3rd Millennium

Wat is de rol van de verkoper in de toekomst ?
Ons aanbod

Ons aanbod

Check ons aanbod voor trainingen, workshops, coachings, consulting, competence evaluatie enz.
70% van de buying journey gebeurt online - Ja of neen ?

70% van de buying journey gebeurt online - Ja of neen ?

Mercuri International Benelux Survey Inkoop-Verkoop. Samenvatting van de resultaten onder "Nieuws"

Taking Sales to a Higher Level

Sales Activity Planning

Resultaat

  • Je bent in staat om je klantportfolio in kaart te brengen en te managen.
  • Je bent in staat prioriteiten te stellen en een actieplan te maken, op basis waarvan klanten en prospects 
    worden bewerkt met de passende product- of dienstenpropositie.
  • Je maakt de effectiviteit van je eigen verkoopinspanningen inzichtelijk en signaleert verbeterpunten.
  • Je bent in staat om een ‘backward’ planning te maken, waardoor je met meer zekerheid je 
    doelstellingen realiseert.
  • Je leert keuzes te maken in de bewerking van klanten en prospects.
 

Onderwerpen die aan bod komen

  • De relatie tussen resultaten, activiteiten en competenties.
  • Het planningsmodel als basis voor het individuele verkoopplan
  • Segmenteren van een klantenbestand en keuzes maken in de bewerkingen ervan.
  • Planmatig acquireren.
  • Een eigen verkoopplan maken.
  • Inschatten van potentiële omzet in de pijplijn.
  • Planmatig opbouwen van klantrelaties.
  • Presenteren van jouw persoonlijke verkoopplan.

 

Tijdsduur
De training duurt twee dagen. Aansluitend kun je gedurende twee maanden de consultant raadplegen voor advies.

 

Werkvormen
De training wordt opgezet volgens de didactische principes van 4MATTM.
Essentie van 4MATTM is dat leren van nieuwe dingen effectiever verloopt door de nieuwe informatie en oefeningen in verschillende vormen aan te leveren,
omdat mensen op verschillende manieren leren. De training bestaat uit een mix van theorie, oefenen en praktische cases.
De verhouding tussen theorie en praktijk is 30% - 70%. Met audio- en video-opnames wordt de ontwikkeling van de eigen vaardigheden vastgelegd.

 

Blended learning
Individuele e-learning programma’s zorgen ervoor dat het leereffect van de training extra wordt vergroot.
Door het gebruik van verschillende leervormen ( e-learning en klassikale training) heeft de training een hogere impact.

 

Borging van het geleerde
Uit onderzoek blijkt dat herhalen van het geleerde een belangrijke bijdrage levert aan de borging in de praktijk.
De e-learning modules blijven daarom 1 jaar beschikbaar, wat je de gelegenheid biedt om de theorie nog eens rustig door te nemen.
Daarnaast krijg je tijdens de training de gelegenheid om te werken aan een concreet actieplan, dat toepassen in de praktijk stimuleert.
Om de manager nauw bij het leerproces van zijn medewerkers te betrekken, organiseert de Business School for Sales regelmatig
masterclasses waarin we inzicht geven in het leerproces en hoe de manager hier een rol in kan spelen, waardoor implementatie van het geleerde gefaciliteerd wordt.

 

Programma Sales Activity Management

Dag 1

  • Inleiding: Waarom de productiviteit verbetern?
  • Het dilemma tijd
  • efficiënter omgaan met jouw tijd
  • Welke factoren bepalen mijn productiviteit?
  • Keuze maken op klantniveau en op productniveau
  • Het managen van activiteiten: Een planningsmodel
  • Het verkoopplatform: de balans tussen prospects & klanten bewerken
  • Klantenmeting op potentieel en status
  • Voordelen van het platform denken
  • Het terugplannen van activiteiten

Dag 2

  • De relatie met bestaande klanten uitbouwen
  • Het objectiever meetbaar maken van de relatie 
  • Analyse van de sterkte van de relatie met de belangrijkste accounts
  • Het bouwen vna de relatie in vier stappen
  • ‘Brickwall’ activiteitenplan op de belangrijkste accounts • Bewerken van geselecteerde prospects
  • Pijplijn management
  • Waarschijnlijkheidsfactoren
  • Jouw 'hot prospect list/offerte list'
Presenteren van jouw persoonlijke verkoopplan met feedback van de trainer en de andere deelnemers.

 

De Business School for Sales
De Business School for Sales is ‘powered by’ Mercuri International, een internationale sales consultancy en trainingsorganisatie, die al meer dan 60 jaar vernieuwende commerciële concepten ontwikkelt en in meer dan 40 landen met ruim 250 consultants haar klanten helpt hun verkoopkracht te vergroten.

 Deze training is onderdeel van het uitgebreide portfolio aan open trainingen, masterclasses en events voor sales professionals, sales managers en andere medewerkers die een rol spelen in het commerciële proces.

 Met het ontwikkelen van persoonlijke leerpaden is de Business School for Sales in staat een wezenlijke en meetbare bijdrage te leveren aan de competentie ontwikkeling van uw medewerkers. Onze trainers zijn sales professionals, met allen een track record in sales of sales management functies. De Mercuri International University leidt onze trainers op in het uitvoeren van trainingen volgens het 4MatTM concept, en zorgt ervoor dat zij altijd up-to-date zijn met de laatste en meest vernieu- wende concepten op het gebied van sales en accountmanagement.

De investering voor deze twee dagen is 1410 euro, excl. BTW. Lunch en koffie zijn inbegrepen.