Onze visie

Onze visie

De wereldwijde experts zijn op gebied van sales en sales management
Onze missie

Onze missie

Wij helpen u om uw strategieën te implementeren en sterke verkoopresultaten te behalen.
Sales Award

Sales Award

Mercuri International heeft reeds meerdere jaren op rij Awards gekregen van verschillende training organisaties.
Sales in the 3rd Millennium

Sales in the 3rd Millennium

Wat is de rol van de verkoper in de toekomst ?
Ons aanbod

Ons aanbod

Check ons aanbod voor trainingen, workshops, coachings, consulting, competence evaluatie enz.
70% van de buying journey gebeurt online - Ja of neen ?

70% van de buying journey gebeurt online - Ja of neen ?

Mercuri International Benelux Survey Inkoop-Verkoop. Samenvatting van de resultaten onder "Nieuws"

Taking Sales to a Higher Level

Artikelen

Artikelen

6 smart things to do in the first 20 minutes of a sales call

6 smart things to do in the first 20 minutes of a sales call

“GO FOR THE JUGULAR!” screamed the poster. Chris, VP Sales looked at the poster pinned to the workstation and then at Bret, his new sales hire. Smiling, Bret explained “Sums up my sales approach Chief. When I meet Customers, I keep my eyes on the doughnut and not on the hole.

Lees meer
3 Reasons why Less is More in Sales Presentations

3 Reasons why Less is More in Sales Presentations

Frederick took his time with the presentation and he was sure the group was impressed. His brief? Sell bundled engineering services to a health care facility. Frederick had taken the CEO, CFO and COO of the facility through a 50 slide, fact packed presentation.

Lees meer
12 Questions to Assess Your Listening Skills

12 Questions to Assess Your Listening Skills

ARE YOU AN ACTIVE LISTENER?

Eric lowered his voice to a whisper “What do we say now?”Tom, Service Manager, with him on this call smiled and said nothing. In the background the radio was playing pop songs. A low murmur of voices wafted in from the cafeteria.“What shall we talk about?”“Nothing” said Tom.

Lees meer
Quiz

Quiz "Bent u klaar voor de concurrentiestrijd ?"

 

 Meer info over "The Six Battlefields" kan u downloaden in de white paper rechts van deze pagina.

Lees meer
6 Battlefields - Win de concurrentiestrijd

6 Battlefields - Win de concurrentiestrijd

De meeste bedrijven opereren tegenwoordig op gevestigde markten waar het van essentieel belang is om consequent de concurrentie te overwinnen. (Potentiële) klanten staan over het algemeen al positief tegenover hun huidige partner, dus het gaat om een mentaliteitsverandering.

Lees meer
3 onbetaalbare vaardigheden om prijs te verkopen

3 onbetaalbare vaardigheden om prijs te verkopen

Hier is een raadseltje dat door “The Journal of Sales Success Unlimited” werd georganiseerd:

“Stierengevechten” is volgens Wikipedia “een fysieke confrontatie waarbij meestal mensen proberen een stier te bedwingen, te immobiliseren of te doden volgens een stel regels, richtlijnen of culturele verwachtingen&r..

Lees meer
Hoe kan LinkedIn SalesNavigator bijdragen aan de salesteam resultaten?

Hoe kan LinkedIn SalesNavigator bijdragen aan de salesteam resultaten?

Wij merken dat het tegenwoordig steds vaker niet meer wordt gewaardeerd om mensen ‘koud ’via de telefoon te benaderen en vanaf 25 mei 2018 treedt GDPR in werking waardoor het steeds moeilijker gaat worden om nieuwe afspraken te maken.

Lees meer
5 Mistakes to avoid in sales negotiations

5 Mistakes to avoid in sales negotiations

You are in negotiations to land that one large year-end deal. With that sale in your pocket, you will sail past your annual sales target by a big margin. And your bonus will double. Then comes the bad news. The Customer demands a major concession that will eat into profitability and end up as a bad precedent.
Lees meer
Social media is geen vorm van persoonlijk contact?

Social media is geen vorm van persoonlijk contact?

Wat zijn vormen van persoonlijk contact volgens verkopers en inkopers?

Dit artikel geeft u opnieuw een inkijk op een Benelux onderzoek(*) naar de evolutie van het persoonlijke contact tussen koper en verkoper van strategische producten en diensten.

Lees meer
Staat de verkoper als bron van informatie onder druk ?

Staat de verkoper als bron van informatie onder druk ?

De bron van deze informatie is een Benelux onderzoek(*) naar de evolutie van het persoonlijke contact tussen koper en verkoper van strategische producten en diensten.

Op de vraag welke informatiebronnen aankopers momenteel gebruiken bij het inwinnen van informatie geven inkopers weinig verrassend aan dat Google belangrijk is.

Lees meer
Social Selling

Social Selling

Hoe integreren in het verkoopproces

Klik hier om meer info aan te vragen over onze open cursus op 21 maart of voor onze in-company mogelijkheden.

Achtergrond

Social Selling is geen modegril.

Lees meer
Customer Service - Inside Sales

Customer Service - Inside Sales

Van RE actief naar PRO actief

Voor Customer Service / Inside Sales professionals, die• actief betrokken moeten worden in het aantrekken van nieuwe klanten,• verkoopopportuniteiten bij bestaande klanten moeten ontdekken• een eigen klantenportefeuille beheren• samenwerken met de buitendienst bij de opvolging van klanten..

Lees meer
Sales Management

Sales Management

Het verhogen van sales performantie vereist een sales management van hoog niveau.Excellent leadership brengt excellente performantie voort !

Wij hebben voor grote wereldleidende sales organisaties grote resultaten behaald.

Lees meer
Vijf te vermijden fouten bij sales onderhandelingen

Vijf te vermijden fouten bij sales onderhandelingen

U bent in onderhandeling om die ene grote eindejaars deal te sluiten. Met die verkoop op zak, heeft u uw jaarlijkse verkoopdoelstelling ruim overschreden, en uw bonus zal verdubbelen. Dan komt het slechte nieuws.

Lees meer
Heeft het nut om voicemailberichten in te spreken?

Heeft het nut om voicemailberichten in te spreken?

Je hoort het constant. ”Internet heeft de manier waarop mensen met elkaar omgaan veranderd. De verkoopmethodes van vroeger werken niet langer”.  Is dat waar?  Misschien deels wel. Er zijn veel zaken van de pre-internet tijd die nog steeds effectief zijn.

Lees meer
5 tips over hoe je kunt omgaan met inkoop

5 tips over hoe je kunt omgaan met inkoop

De afgelopen jaren werd er vaak gezegd dat de inkoopafdelingen steeds sterker worden. Ze dicteren hoe de onderhandelingen verlopen door voorstellen met toegevoegde waarde te verscheuren en prijzen te doen dalen tot verkopers nauwelijks nog helder kunnen nadenken.

Lees meer
Summer School - 3rd Millennium Sales

Summer School - 3rd Millennium Sales

Duur: 2 Dagen

Omschrijving: De wereld is wezenlijk veranderd in het afgelopen decennium. Dit heeft effect op hoe commerciële organisaties met hun klanten moeten werken, en effect op de wijze waarop ze verkopen.

Lees meer
Vijf manieren waarop jij sociale media kunt gebruiken om meer te verkopen

Vijf manieren waarop jij sociale media kunt gebruiken om meer te verkopen

Het is nu officieel. Naarmate bedrijven over de hele wereld zich haasten om sociale media te omarmen, hebben sceptici zich afgevraagd of al dat posten, tweeten en retweeten, een meerwaarde heeft in sales. Hoewel marketeers in bedrijven al een voorgevoel hadden dat sociale media een effectief instrument zou zijn, was het uiteindelijk een gok.

Lees meer
Sales in the 3rd Millennium - Video

Sales in the 3rd Millennium - Video

3rd Millennium Sales Concept

Om bedrijven te helpen hun aanpak af te stemmen op de klant in het digitale tijdperk, heeft Mercuri International het "3rd Millennium Sales Concept" gelanceerd.

Klik op "start video" om de 3rd Millennium Sales film te bekijken:

Lees meer
Sales Evaluator - Evaluating Competence

Sales Evaluator - Evaluating Competence

Mercuri's Sales Evaluator de online competentie beoordeling en benchmarking tool. Het is het uitgangspunt voor verkoop- en bedrijfsverbetering.

Klik hier om de video op groter formaat te zien

Sales Evaluator helpt u te ontdekken welke ontwikkeling en coaching uw verkoopteam uw gaat helpen om bedrijfsdoelstellingen te ondersteu..

Lees meer
Internationale Projecten

Internationale Projecten

Make International sales growth a reality If your goals are to: Implement your strategy simultaneously, in multiple languages, and internationally Develop an international sales culture, but still maintain the individual needs of various countries across the globe Optimise sales strength of your international sales organisation Develop a glo..
Lees meer
Differentiated Sales Model - Consultative Selling

Differentiated Sales Model - Consultative Selling

Het gedifferentiëerd Verkoopmodel - Consultative Selling, wat is het en wanneer toepassen ?

De eigen organisatie en producten/diensten op een onderscheidende en waardevolle manier positioneren en verkopen.

Lees meer
Verkoop & Account Management

Verkoop & Account Management

Mercuri International heeft meer dan 50 jaar ervaring in het begeleiden van bedrijven om hun commerciële resultaten te verbeteren. De verkooptrainingen van Mercuri International zijn meer dan alleen vaardigheden inoefenen.

Lees meer
Key Account Management - KAM

Key Account Management - KAM

Naast "grote verkoop, grote klant", vraagt Key Account Management zowel organisatorisch als operationeel duidelijke afspraken binnen het bedrijf.

Uw Key relaties kunnen buitengewone resultaten opleveren, maar alleen wanneer er een robuust en gestructureerd Relatie Management process achter zit.

Lees meer
Healthcare en Pharma

Healthcare en Pharma

Verwachtingen van de Pharma "klant"

Dokters van de huidige generatie staan anders in de praktijk; ze ervaren de druk op de gezondheidsbudgetten enerzijds en de druk van de patiënt anderzijds.

Lees meer
Coaching Card

Coaching Card

Een kaart met daarop een vrij te kiezen, vast aantal tickets. Elk ticket geeft recht op 1 dagdeel coaching ongeacht voor welke medewerker binnen uw organisatie.

Vrij te plannen doorheen het jaar in samenspraak met een Mercuri Coach. 1 jaar geldig vanaf intekening.
Lees meer
Ons aanbod

Ons aanbod

 Volg ons op linkedIn om op de hoogte te blijven van de nieuwste ontwikkelingen in sales en sales management Klik hier om meer info aan te vragen over onze open cursussen of voor onze in-company mogelijkheden

 

 

 

Lees meer

MI Differentiated Selling© - facing the revolution in buying behavior

MI Differentiated Selling© - facing the revolution in buying behavior

One selling strategy is no longer enough !

Sales people today are confronted with dramatically new and different sales situations. Customers and prospects are becoming increasingly independent of the sales person. Sales must adapt to a much more autonomous customer who has other expectations on sales people than customers used to have.

Lees meer
From Opportunity To Order - Why Opportunity Management Is Important

From Opportunity To Order - Why Opportunity Management Is Important

Recent heeft Mercuri International een nieuw product gelanceerd : O2O van Opportunity tot Order.Dit om bedrijven te helpen meer deals te winnen. Vele organisaties willen hun succes ratio om grote opportuniteiten om te zetten naar orders verhogen, vooral waar het gaat om opportuniteiten van grote volumes of marges, of wanneer een strategische kla..

Lees meer
How can you forecast your large order sales pipeline better?

How can you forecast your large order sales pipeline better?

Can you answer these three questions?

“Sales forecasting is an art”. What is your reaction to this emphatic statement? What is the difference in sales planning for: Several deals each of small value versus few deals each of large value? Name at least 4 stakeholders likely to be interested in Sales Forecasts in a typical comp..
Lees meer
Lead Generation

Lead Generation

Lead generation in het 3rd millennium is niet meer je lijstje naast je telefoon en bellen van A tot Z. De tijden zijn veranderd, en cold calling is niet meer effectief! Maar…… zijn uw verkopers hier klaar voor? Want nieuwe klanten blijven noodzakelijk!

Ervaren uw verkopers het ook dat afspraken maken met prospects..

Lees meer
Value Selling 2.0

Value Selling 2.0

De 8 sleutelconclusies van de Europese survey.

Om de resultaten van deze survey te bekijken, kan u op de link hiernaast rechts klikken, onder file.

Lees meer
IT & Telecom

IT & Telecom

Powerful forces affect this fast moving sector. Mercuri International provides innovative and sector specific methods delivering Powerful Sales Performance for the major technology and telecommunications players

We have worked with over 80% of the major players in the last 5 years and for over 50 years we have been servicing the industry..

Lees meer
Manufacturing, Engineering & Construction

Manufacturing, Engineering & Construction

Mercuri International Sales Consultants have a proven track record of delivering professional sales training and sales consulting in this traditional yet demanding market sector.

Our expertise includes the management of successful Sales and Sales Management projects in:

Construction and House building organisations Aerospace and Au..
Lees meer
Expertise in Sales

Expertise in Sales

Wij helpen u met:

1. Optimaliseren van verkoopprocessen

2. Ontwikkelen van competenties bij alle betrokkenen in het commerciële proces

3. Het afstemmen van Sales tools

4.

Lees meer
Sectoren

Sectoren

As the leading sales performance consultancy in the world, Mercuri International understands that the challenges faced by our clients are industry specific. Our decades of experience, allied with strong specialized research enables us to be the number one partner in sales training and sales management.

Lees meer
Impact Your Business Results

Impact Your Business Results

We use our 5-STEP model to structure our projects:

Analysis to define what works well and what needs to be improve in priority Consultancy to design the right solution in order to reach the common objectives Training to improve capabilities, competences, skills Implementation to change the sales routines Consolidation to ass..
Lees meer
Align the Supplier's Objectives with the Customer's

Align the Supplier's Objectives with the Customer's

The keys to effective strategic account planning” is a bestpractice model Performance Methods Inc. has developed from our extensive client work in the strategic account management area as well as our affiliation with the Strategic Account Management Association.

Lees meer
A Continuous Stream of Interactions

A Continuous Stream of Interactions

A number of trends can be seen in the ways customers are behaving towards suppliers. Some customers are so busy that they do not have the time or focus to think about anything else. Some genuinely have no need for what you do right now (but may do at some point). Some are saying they have no budget. Some need to involve others in their decisions.

Lees meer
Referrals and Introduction

Referrals and Introduction

Why?

Referrals work because they involve a transmission of trust. The trust that your client has in you and your organisation is transferred quickly to the new contact. Conversion ratios are improved (in one case better than 3:1 from first contact) and time lags are reduced.

Lees meer
Using financial insight to drive value selling

Using financial insight to drive value selling

Value selling centers on creating customer-specific value propositions, no doubt a familiar term. Rather than simply presenting what he has, the account manager and his organization focus instead on understanding the client’s business.

Lees meer
Celemi Board Games

Celemi Board Games

“Een trouwe klant 2% korting geven is geen moeilijke zaak!”“Verwachtingen voorspellen dient alleen maar om de afdeling financiën bezig te houden …”“Wij hebben de bestelling! Het speelt geen rol wanneer we de factuur opstellen, of dat nu vandaag of volgende week is. Als ik mijn quota haal, is het in orde.

Lees meer
Open Trainingen

Open Trainingen

Uw medewerkers leveren een belangrijke bijdrage aan uw commerciële doelstellingen. Het is belangrijk dat zij goed beslagen ten ijs komen. Immers, de klant wordt steeds kritischer en de concurrentie steeds scherper. Het ontwikkelen van persoonlijke commerciële vaardigheden verdient daarom continue aandacht.

Lees meer
Healthcare & Pharmaceutical

Healthcare & Pharmaceutical

This complex and competitive sector has unique challenges. Mercuri International works with major sector players to build practical and powerful Sales and Sales Management solutions which provide better sales results.

Lees meer
Manufacturing, Engineering & Construction

Manufacturing, Engineering & Construction

Mercuri International Sales Consultants have a proven track record of delivering professional sales training and sales consulting in this traditional yet demanding market sector.

Our expertise includes the management of successful Sales and Sales Management projects in:

Construction and House building organisations Aerospace and Autom..
Lees meer
Retail Business

Retail Business

Wij helpen onze klanten om de efficiëntie van hun verkoopprocessen te verhogen en de implementatie van de verkoopstrategie te verzekeren door de ontwikkeling van vaardigheden, competenties, efficiënte verkoopmethoden en middelen.

Lees meer
Sales Management

Sales Management

Mercuri International Sales Management development includes designing the right process, implementing the correct measures and supporting effective skills and behaviours in order to improve your sales performance. Your Sales Managers are crucial to your organisation's sales success.

Lees meer
Finance

Finance

Mercuri International helps our financial & professional services clients win, grow and keep profitable clients.

Over 500 clients across the sector have chosen Mercuri to develop their customer-facing people and those who lead them.

Lees meer
IT & Telecom

IT & Telecom

Powerful forces affect this fast moving sector. Mercuri International provides innovative and sector specific methods delivering Powerful Sales Performance for the major technology and telecommunications players

We have worked with over 80% of the major players in the last 5 years and for over 50 years we have been servicing the industry ..

Lees meer
Business Simulations

Business Simulations

Train your people to make the right decisions to improve business performance

By creating life-like situations, the simulations create a challenging and compelling learning event which test the decision making within your sales teams.

Lees meer
Impact Training

Impact Training

Improve quickly your sales efficiency on targeted sales tasks

Companies sometimes have short-term sales issues that are not possible to address with medium term skills development plan. That’s why Impact Training exist. The aim of these two-day programs is to improve quickly the sales work in very specific areas like...

Lees meer
Sales Strength Analysis ™

Sales Strength Analysis ™

Evaluate the strengths and areas of improvement of your sales organization

Mercuri International's Sales Strength Analysis™ helps to understand where the sales performance of a company really comes from through 7 general Key Performance Indicators (KPIs) and other important indicators selected among 43 possible ones.

Lees meer
Blended Learning

Blended Learning

Blended Learning is vandaag de dag meer dan een mengeling van klassikale trainingen en e-learning modules. Onze blended learning trajecten omvatten ook nog...

teasers online evaluaties om engagement en motivatie te creëren bij de deelnemers rapid learning modules : een simpele, economische en op maat gesneden voorbereiding voor de ..
Lees meer