Onze visie

Onze visie

De wereldwijde experts zijn op gebied van sales en sales management
Onze missie

Onze missie

Wij helpen u om uw strategieën te implementeren en sterke verkoopresultaten te behalen.
Sales Award

Sales Award

Mercuri International in de Top 20 Sales Training organisaties, reeds 5 jaar op een rij
Sales in the 3rd Millennium

Sales in the 3rd Millennium

Wat is de rol van de verkoper in de toekomst ?
Ons aanbod

Ons aanbod

Check ons aanbod voor trainingen, workshops, coachings, consulting, competence evaluatie enz.
Mercuri International’s Global Sales Excellence Survey 2017

Mercuri International’s Global Sales Excellence Survey 2017

Mercuri International’s global survey uncovers secrets of sales excellence

Taking Sales to a Higher Level

Slagvaardig Onderhandelen

Resultaat

• Je krijgt inzicht in de technieken en tactieken die beide partijen inzetten, waardoor je meer bereikt in zakelijke onderhandelingen.

• Je krijgt inzicht in de verschillende factoren die een onderhandeling kunnen beïnvloeden.

• Je leert je eigen onderhandelingsstijl kennen.

• Je weet jouw stijl beter af te stemmen op die van je gesprekspartner.

 

Onderwerpen die aan bod komen

• Doorgronden van het onderhandelingsproces aan de hand van inhoud, macht, klimaat en procedures.

• De voorbereiding en uitvoering van een onderhandeling.

• Verschillende onderhandeling- en communicatiestijlen en de impact daarvan op de onderhandelingsposities.

• Inzicht in belangenbepalende posities in onderhandelingen.

• Analyse van jouw persoonlijke onderhandelingsstijl en het vergroten van je bandbreedte in onderhandelingen.

• Inzicht in psychologische factoren bij onderhandelen. Tijdens de training wordt gewerkt met tests, discussies, rollenspellen en opdrachten om de theorie toe te passen in de praktijk.

 

Tijdsduur

De training duurt twee dagen. Aansluitend kun je gedurende twee maanden de consultant raadplegen voor advies.

 

Werkvormen

De training wordt opgezet volgens de didactische principes van 4MATTM. Essentie van 4MATTM is dat leren van nieuwe dingen effectiever verloopt door de nieuwe informatie en oefeningen in verschillende vormen aan te leveren, omdat mensen op verschillende manieren leren. De training bestaat uit een mix van theorie, oefenen en praktische cases. De verhouding tussen theorie en praktijk is 30% - 70%. Met audio- en video-opnames wordt de ontwikkeling van de eigen vaardigheden vastgelegd.

 

Blended learning

Individuele e-learning programma’s zorgen ervoor dat het leereffect van de training extra wordt vergroot. Door het gebruik van verschillende leervormen ( e-learning en klassikale training) heeft de training een hogere impact.

 

Borging van het geleerde

Uit onderzoek blijkt dat herhalen van het geleerde een belangrijke bijdrage levert aan de borging in de praktijk. De e-learning modules blijven daarom 1 jaar beschikbaar, wat je de gelegenheid biedt om de theorie nog eens rustig door te nemen. Daarnaast krijg je tijdens de training de gelegenheid om te werken aan een concreet actieplan, dat toepassen in de praktijk stimuleert. Om de manager nauw bij het leerproces van zijn medewerkers te betrekken, organiseert de Business School for Sales regelmatig masterclasses waarin we inzicht geven in het leerproces en hoe de manager hier een rol in kan spelen, waardoor implementatie van het geleerde gefaciliteerd wordt.

 

Programma Slagvaardig Onderhandelen

Dag 1

• Drie onderhandelingsstijlen

• Definitie van Onderhandelen

• Onderhandelen in het verleden en nu

• Jouw persoonlijke onderhandelingsstijl

• Klassieke botsingen in onderhandelingen • Exploreren

• Discussie opdrachten

• Rollenspellen

Dag 2

• De 4 factoren van een succesvolle onderhandeling • Beweging creëren op de vier terreinen

• Discussie opdrachten

• Rollenspellen

• Eigen praktijk case

• Wat lukt wel , wat nog niet?

• Video: Excellent onderhandelen

• Mengvormen van de 2 basisdimensies • Voorbereiding van een onderhandeling • Fasering van een onderhandeling

• Werken met alternatieven

• Discussie opdrachten • Rollenspellen

• Eigen praktijk case

 

De Business School for Sales

De Business School for Sales is ‘powered by’ Mercuri International, een internationale sales consultancy en trainingsorganisatie, die al meer dan 60 jaar vernieuwende commerciële concepten ontwikkelt en in meer dan 40 landen met ruim 250 consultants haar klanten helpt hun verkoopkracht te vergroten.

Deze training is onderdeel van het uitgebreide portfolio aan open trainingen, masterclasses en events voor sales professionals, sales managers en andere medewerkers die een rol spelen in het commerciële proces.

Met het ontwikkelen van persoonlijke leerpaden is de Business School for Sales in staat een wezenlijke en meetbare bijdrage te leveren aan de competentie ontwikkeling van uw medewerkers. Onze trainers zijn sales professionals, met allen een track record in sales of sales management functies. De Mercuri International University leidt onze trainers op in het uitvoeren van trainingen volgens het 4MatTM concept, en zorgt ervoor dat zij altijd up-to-date zijn met de laatste en meest vernieu- wende concepten op het gebied van sales en accountmanagement.