Onze visie

Onze visie

De wereldwijde experts zijn op gebied van sales en sales management
Onze missie

Onze missie

Wij helpen u om uw strategieën te implementeren en sterke verkoopresultaten te behalen.
Sales Award

Sales Award

Mercuri International in de Top 20 Sales Training organisaties, reeds 5 jaar op een rij
Sales in the 3rd Millennium

Sales in the 3rd Millennium

Wat is de rol van de verkoper in de toekomst ?
Ons aanbod

Ons aanbod

Check ons aanbod voor trainingen, workshops, coachings, consulting, competence evaluatie enz.
70% van de buying journey gebeurt online - Ja of neen ?

70% van de buying journey gebeurt online - Ja of neen ?

Mercuri International Benelux Survey Inkoop-Verkoop. Presentatie van de resultaten op 30 oktober in de HAN Arnhem. Meer info onder "Nieuws"

Taking Sales to a Higher Level

Terug

70% van de buying journey online? Kansen voor de 'offline' verkoper!

De afgelopen jaren verschijnen er met regelmaat publicaties waarin het vak van verkoper ten dode lijkt opgeschreven. De algemene tendens in deze publicaties is dat de klant de verkoper steeds minder nodig heeft, want alles wat hij wil en moet weten om een goede aankoopbeslissing te nemen kan hij steeds meer online vinden.
Wij vroegen ons echter het volgende af: “Doet de klant steeds meer online omdat daar alles te vinden is wat hij zoekt? Of….doet hij dit omdat de gemiddelde verkoper die hij ontmoet simpelweg te weinig waarde toevoegt? En hij dus wel online moet gaan om te zoeken naar wat de verkoper niet biedt…?”
De resultaten uit ons onderzoek neigen naar het laatste…en dat biedt veel hoop voor het verkoopvak!

 

Het onderzoek
In dit onderzoek zijn zowel inkopers als verkopers gevraagd naar hun mening over de rol van de verkoper in de buying journey van strategische producten en diensten. En daaruit komen een aantal verrassende resultaten naar voren. Inkopers blijken een ander beeld te hebben dan verkopers bij bijvoorbeeld het ideale moment in de buying journey om elkaar te ontmoeten, óf de rol van ‘social selling’ daarin.

 

Het seminar
De Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN) in samenwerking met Mercuri International en met ondersteuning van de SMA, de NEVI, Hogeschool West-Vlaanderen (HOWEST) en Hogeschool Gent (HOGENT), nodigen u uit op het seminar waar wij de resultaten van dit onderzoek graag met u delen. Daarnaast gaan we samen met u op zoek naar mogelijke verklaringen voor de soms verrassende uitkomsten.

 

Datum Nederland: maandag 30 oktober 2017
Datum België: donderdag 9 november 2017

 

Locatie Nederland: HAN – Ruitenberglaan 31 in Arnhem
Locatie België: HOWEST – Campus Rijselstraat 5 in Brugge

 

Tijd:

17u00 – 17u30 ontvangst
17u30 – 19u00 interactieve discussie over de resultaten van het onderzoek
19u00 – 19u15 afsluiting en vooruitblik
19u15 – 20u00 borrel