Onze visie

Onze visie

De wereldwijde experts zijn op gebied van sales en sales management
Onze missie

Onze missie

Wij helpen u om uw strategieën te implementeren en sterke verkoopresultaten te behalen.
Sales Award

Sales Award

Mercuri International in de Top 20 Sales Training organisaties, reeds 5 jaar op een rij
Sales in the 3rd Millennium

Sales in the 3rd Millennium

Wat is de rol van de verkoper in de toekomst ?
Ons aanbod

Ons aanbod

Check ons aanbod voor trainingen, workshops, coachings, consulting, competence evaluatie enz.
70% van de buying journey gebeurt online - Ja of neen ?

70% van de buying journey gebeurt online - Ja of neen ?

Mercuri International Benelux Survey Inkoop-Verkoop. Samenvatting van de resultaten onder "Nieuws"

Taking Sales to a Higher Level

6 Battlefields - De concurrentie verdringen
Terug

6 Battlefields - De concurrentie verdringen

Een krachtige methodologie

De meeste bedrijven vandaag de dag zijn gevestigd in volwassen markten, wanneer u als bedrijf wilt groeien is het in eerste plaats belangrijk om marktaandeel op de concurrentie te winnen. In dit opzicht heeft de (potentiële) klant meestal een positieve houding ten opzichte van zijn huidige partner. Het is dus belangrijk om de manier van denken van de klant te veranderen.

Echter, de traditionele SWOT-analyse, positionerings- en de waarde proposities die door de marketing afdeling werden gemaakt, helpen niet meer. Ze richten zich op de totale markt, niet op de concurrent, ze zijn vaak te uitgesproken, etc. En daarnaast ondersteunen ze de perceptie van de klant dat uiteindelijk alle leveranciers vergelijkbaar zijn

Nochtans, als we aandachtig kijken, tonen de profielen van de concurrenten zeer verschillende sterktes en zwaktes. Daar moeten de verkoopteams op voorbereid zijn.

Zij hebben behoefte aan een masterplan dat aangeeft op welke “Battlefields” ze de confrontatie met de concurrentie moeten aangaan om groei voor hun eigen bedrijf te genereren. Best presterende organisaties herkennen systematisch hun key accounts.

Dit is waar het “Six Battlefields” concept, ontwikkeld door Mercuri International, oplossingen biedt. Het identificeert zes “Battlefields” waarin je jezelf moet meten tegenover de concurrentie om de klant te kunnen overtuigen. Elke “Battlefield” vereist een specifieke benaderingsstrategie  die ons met succes onderscheid van de concurrent en die de klant uit zijn “iedereen is vergelijkbaar” overtuiging haalt.


Resultaten na de workshop

Na afloop van de workshop zijn uw verkopers  in staat een mind-set te realiseren bij klant of prospect welke in beginsel een sterke voorkeur heeft voor uw concurrent.

Het resultaat van de workshop is direct toepasbaar op alle (reeds lopende) verkoopactiviteiten zoals bijvoorbeeld: het terugwinnen van de klant, meer omzet bij bestaande klanten en het winnen van nieuwe klanten.

Het meest optimale rendement wordt behaald wanneer u direct aansluitend op “The Six Battlefields workshop”  een verkoopcampagne organiseert.  


De concurrentie verslaan in 5 stappen

  1. Vaststellen van het concurrentieveld waarbij de impact bepaald wordt door de nauwkeurigheid van de analyse. Deze intake wordt gedaan met het (sales)management.
  2. Het beantwoorden van een online vragenlijst om  te bepalen wat volgens uw verkoopteam en het management de verkoopsituaties van ‘vandaag’ en van ‘morgen’ zijn.
  3. Voorbereiden van ‘The Six Battlefields workshop’  met (sales)management.
  4. Een 2 daagse ‘The Six Battlefield workshop’ met de gehele verkooporganisatie. Marketing en productmanagement kunnen aansluiten.
  5. Implementatie,  borging en coaching op de verkoopcampagne.
 Om dit als pdf te downloaden, klik hier of klik op  file rechts voor een Engelse versie